Menu
Voedselbank Tilburg
Voedselveiligheid
speerpunt in strategie
Voedselbank Tilburg
Ruim 70 vrijwilligers stellen
wekelijks pakketten samen
Voedselbank Tilburg
Wij hengelen graag
naar vis. Wie bijt?
Voedselbank Tilburg
Boter, kaas en eieren
meer dan welkom

Veel gestelde vragen - BELANGSTELLENDEN

> Kan de Voedselbank ook een plaats zijn voor stages of re-integratietrajecten?

Dat is zeer beperkt mogelijk en pas na overleg.

> Neemt de voedselbank ook kleding, speelgoed e.d. aan voor de pakketten?

Wij nemen geen kleding en speelgoed aan.

> Hoe garandeert de voedselbank de privacy?

De voedselbank houdt niét de inkomensgegevens bij van die mensen.
Voor de zorgvuldige behandeling van naam- en adresgegevens heeft de Voedselbank de privacy hoog in het vaandel.

 

Veel gestelde vragen - INSTANTIES

> Wanneer en waar worden de pakketten uitgedeeld?

De voedselpakketten worden elke week vrijdag verstrekt van 11:30 - 15:00.

Beelaerts van Bloklandstraat 13
5042 PM  Tilburg
 

> Kan de voedselbank ook helpen met schulden?

Nee, dat doet de voedselbank niet.

 

Veel gestelde vragen - AFNEMERS

> Is het voedsel dat in de pakketten zit niet over de uiterste houdbaarheidsdatum en/of is het nog wel te eten?

Wij houden ons beslist aan de regels en al het voedsel dat via de voedselbank verdeeld wordt voldoet aan de wettelijke kwaliteitscriteria, dus ook aan de houdbaarheidscriteria zoals de leverancier aan ons heeft doorgegeven en/of de Voedsel en Warenautoriteit ons voorschrijft.

> Waar moet ik het voedselpakket ophalen?

Heeft u recht op een voedselpakket, dan kunt u uw pakket wekelijks afhalen.

Adres:

Stichting Tilburgse Voedselbank
Beelaerts van Bloklandstraat 13
5042 PM  Tilburg

> Hoe lang krijg ik het voedselpakket?

Zodra uw voedselpakketaanvraag door de Voedselbank is toegekend, heeft uw huishouden maximaal 3 maanden een voedselpakket. Indien nodig, kunt in aanmerking komen voor verlenging van voedselhulp. Dit kan alleen door een verlenging bij uw doorverwijzende instantie aan te vragen.

Uw financiële situatie wordt dan opnieuw bekeken.

> Ik kan een keer het pakket niet komen halen; wat moet ik doen?

U kunt dan contact opnemen met:

Clientenadministratie:

donderdag en vrijdag van 09:00 - 16:00

T: 06-30086167
E: clienten@tilburgsevoedselbank.nl

 

Veel gestelde vragen - LEVERANCIERS & DONATEURS

> Waarom laten we het verstrekken van voedselpakketten niet aan de overheid over?

Politici vinden het verstrekken van voedsel geen overheidstaak, maar een taak voor kerken, maatschappelijke instellingen, buren e.d..

> Welke instanties verrichten de intake?

Aanmelding voor een voedselpakket dient te geschieden via uw bewindvoerder (als die is aangesteld voor u) of anders via een  maatschappelijke organisatie (bijvoorbeeld  IMW, Buro schuldhulpverlening van de gemeente Tilburg, Contour de Twern, RIBW, Amarant etc.).

Mocht u geen maatschappelijke instelling kennen die voor u een pakket kan aanvragen dan kan Loket Z  u informeren over een instelling die de aanvraag voor u kan doen.

Het telefoonnummer van Loket Z  is 14013, het emailadres : Loketz@tilburg.nl

> Waar kan ik voedsel doneren?

Heeft u als particulier of bedrijf voedingsmiddelen over die u graag wil doneren aan de Voedselbank?
Dan kunt u voor concrete brengafspraken bellen met 013 – 455 10 00 of mailen naar logistiek@tilburgsevoedselbank.nl.
 

Doneer geldDoneer geld
Pakket aanvragenPakket aanvragen
UitgiftepuntUitgiftepunt
Help ons aan voedselHelp ons aan voedsel
Volg ons op FacebookVolg ons op Facebook
Veel gestelde vragenVeel gestelde vragen
 
 
 
Aangesloten bij:
© Voedselbank Tilburg 2017